בארגון קיימים מספר סוגי ידע
ידע גלוי - ידע אשר הופץ ותועד והגיע ממערכות מידע הקיימות בארגון
- אינטרנט
- חוזים
- פרוייקטים
- נהלים ועוד...
ידע סמוי - הינו המיומנויות ויכולות המצוי בראשן של אנשים בארגון
- השכלה
- התנסויות
- מיומנויות ועוד...
ידע זה הינו ידע שקשה לשתף ולהפיץ.
ניהול ידע בארגון מסתמך על הידע הסמוי והגלוי בארגון.
ניהול ידע כולל בתוכו מספר תהליכים מרכזיים
- הפיכת המידע לידע ותיעודו.
- אחסון המידע במקום מרכזי ונגיש לכל מי שזקוק לו.
- הגדרת אנשי מפתח האחראים על הידע.
- תהליכי למידה והפקת לקחים מניהול הידע.
אנו בגו - און רואים את התפיסה החדשה של ניהול ידע מתנהלת בשני מישורים מקבילים ושלובים.
האחד, באמצעות מפגשים בין אישיים והשני מפגשים וירטואליים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.
כלומר, אנשים וטכנולוגיה מנהלים את ההטמעה והידע.
האתגר שלנו הנו לספק למשתמש בצורה הנוחה והאינטואיטיבית ביותר נגישות לכל המידע הדרוש לו כדי לבצע את משימתו בזמן, ולהפוך את הידע לפעולה. חשוב לזכור כי הדבר החשוב ביותר למשתמש הוא שהידע ירוכז במקום, בזמן ובהקשר במינימום מאמץ.